Tento míľnik sa zhodoval s uvedením iPhonu 13 na trh. Apple ho dosiahol
aj napriek slabšiemu celkovému dopytu po telefónoch všetkých značiek v
Číne, pričom trhový podiel jeho hlavného rivala Huawei klesol.
Konkrétne, podiel Apple na čínskom trhu so smartfónmi dosiahol vo 4.
kvartáli 23 %, čo je pre značku rekord. Objem jeho predaja v uplynulom
štvrťroku vzrástol medziročne o 32 %, zatiaľ čo celkový predaj
smartfónov všetkých značiek v Číne klesol o 9 % podľa Counterpoint.
Apple bol naposledy najpredávanejšou značkou smartfónov v Číne koncom
roka 2015, tesne po tom, ako uviedol na trh svoj iPhone 6, ktorý
čínskych spotrebiteľov zaujal veľkým displejom.
Za celý rok 2021 patrí Applu tretia priečka v rebríčku najväčších predajcov smartfónov v Číne s trhovým podielom 16 %.
Prvé a druhé miesto obsadili značky Vivo (22 %) a Oppo (21 %) s operačným systémom Android.
Globálny nedostatok čipov a komponentov medzitým otriasol celým
elektronickým priemyslom a ovplyvnil ceny a marže všetkých výrobcov
hardvéru.
Analytici odhadujú, že Apple vďaka predaju smartfónov, ale aj počítačov dosiahne vo 4. kvartáli lepšie ako očakávané výsledky.
Trhy pozorne sledujú zisky spoločností Apple, Tesla a ďalších
technologických gigantov, aby zistili, či skrotia výpredaje, ktoré z
amerického akciového indexu Nasdaq 100 vymazali takmer 3 bilióny USD
(2,66 bilióna eur). Investori sa zbavujú akcií technologických firiem
pre obavy, že Fed zvýši úrokové sadzby pomerne agresívne, čo zníži
hodnotu ich budúcich ziskov. Niektorí sa tiež obávajú, že prudký rast
technologických gigantov počas pandémie sa skončí, keď sa situácia
zlepší.
(1 EUR = 1,1268 USD)